Azi a fost prima zi de interviuri din cadrul admiterii la primul masterat din România în Social Media și Marketing Online, masterat despre care dădea de veste și Alexandru Tunaru aici. Candidații s-au prezentat interesați și interesant, cu studii de caz aplicate și fundamentate teoretic.

Așa cum spunea Alexandru Negrea, într-o discuție pe care am purtat-o, recent, pe subiectul: evoluția Social Media în România, cererea pentru cursuri în acest domeniu există și este în continuă creștere. Astfel, atât cursurile intensive de Social Media, cât și Masteratul în Social Media și Marketing Online vin să răspundă acestei cereri, oferind cadrul necesar pentru aprofundarea studiului și specializarea în domeniu.

Revenind la masterat, pe scurt, cei dornici să se numere printre absolvenții primei promoții a împricinatului masterat a trebuit să realizeze un eseu pe una dintre temele:

  1. Metode de constituire și promovare a unui brand prin inetrmediul social media
  2. Intrumente digitale folosite în promovarea unei organizații, unui produs sau unui serviciu
  3. Strategii de poziționare și diferențiere în mediul online
  4. Canalele de comunicare online ale persoanelor publice, instituțiilor sau organizațiilor
  5. Crize de comunicare în mediul online
  6. Construirea imaginii și reputației unei organizații în mediul online

Asemeni probei de concurs de la toate masteratele din cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice, azi a sosit momentul susținerii respectivului eseu. Teme interesante, unele abordate temeinic (atât teoretic, cât și din perspectiva analizei întreprinse în cadrul studiului de caz), altele realizate pe baza unui analize mai puțin dezvoltate, mai ales pe ceea ce înseamnă impactul social media asupra comunicării organizațiilor și brandurilor. Dintre subiectele abordate de studenți, am vorbit despre social media și/ca inovație în comunicare, comunități online, viral marketing, swarm marketing, connective branding ș.a.

Și, cel mai important, am vorbit despre rețele sociale, NU rețele de socializare, un termen „trunchiat”, larg folosit, deși greșit. De altfel, o eroare pe care, cum spunea doamna profesoară Diana-Maria Cismaru, un sociolog nu o poate accepta, dat fiind faptul că socializarea este un proces complex ce-și are începutul în copilărie și presupune multiple interactiuni între individ, în calitate de socializat si societate, în calitate de socializator. Așadar, când vorbim de Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, vorbim de rețele sociale.

Și pentru că azi, la întrebarea: De ce ați ales Masteratul în Social Media și Marketing Online?, răspunsurile au variat (într-o anumită măsură), dar au avut un numitor comun: cuvântul “viitorul”, bunăoară: “Pentru că Social Media este viitorul.”; “Pentru că viitorul promovării este Social Media”, “Pentru că viitorul publicității este marketingul online”, “Pentru că în viitor targetul nu va mai răspunde la tehnicile tradiționale de tromovare” ș.a., lansez, candidaților interesați de viitorul Social Media în România, invitația de a urmări rezultatele studiului “State of Social Media Employment 2014”. Studiul va fi prezentat la Webstock 2014, pe 26 septembrie, și oferă o radiografie a profesiei de specialist în acest domeniu captivant.

În loc de închiere, un îndemn: Să ținem pasul cu Social Media! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *