Reclamarea unui caz de malpraxis – Comisia de Malpraxis


Categories:

Ce este malpraxisul?

Malpraxisul este eroarea profesională săvârșită în exercitarea actului medical, în urma căreia pacientului i s-a cauzat un prejudiciu.

Cine poate sesiza Comisia cu un caz de malpraxis?

– Persoana vătămată de un act de malpraxis;
– Reprezentantul legal al persoanei vătămate de un caz de malpraxis (de exemplu: părinții);
– Succesorii persoanei decedate ca urmare a actului de malpraxis.

În cât timp poate fi sesizată Comisia?

Termenul de formulare a sesizării este de 3 ani de la producerea actului de malpraxis, cu excepția cazului în care acesta reprezintă infracțiune.

health, stethoscope, heart-2662312.jpg

Care este procedura în fața Comisiei?

După primirea sesizării și verificării dacă sunt întrunite condițiile de formă, Comisia desemnează un expert în vederea analizării actelor dosarului. Expertul desemnat întocmește un raport pe baza căruia Comisia stabilește dacă în cauză a fost sau nu un caz de malpraxis.
Decizia se comunică persoanelor interesate (persoanei care a făcut sesizarea, medicului în cauză).

Decizia emisă de Comisie poate fi atacată?

Persoana nemulțumită de soluția Comisiei de malpraxis poate formula contestație în termen de 15 zile de la comunicarea deciziei.

Care este instanța competentă?

Potrivit ultimelor modificări aduse Legii nr. 95/2006, instanța competentă este tribunalul de la locul săvârșirii actului de malpraxis.

Persoana interesată poate fi asistată/
reprezentată de avocat?

Da, persoana interesată poate fi asistată/reprezentată de avocat atât în fața Comisiei de malpraxis, cât și în fața tribunalului.

Ați fost victima unui act de malpraxis?

Ne puteți contacta completând formularul de mai jos ori apăsând aici.

Formular
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.