Infiintarea unei asociatii

Servicii oferite

  • icons8-care-100

    Înființarea asociației

    Ne ocupăm de redactarea statutului asociației, precum și a altor acte necesare; depunerea tuturor documentelor la instanța de judecată pentru dobândirea personalității juridice.

  • icons8-care-100

    Consultanță

    Oferim servicii de consultanță în ceea ce privește problemele juridice apărute după înființarea asociației.

Documente necesare

1) Cererea pentru înscrierea în Registrul asociațiilor și fundațiilor; 

2) Statutul asociației;

3) Actele doveditoare ale sediului (contract de comodat, contract de vânzare-cumpărare); 

4) Actele doveditoare ale patrimoniului atunci când aportul în natură constă în bunuri imobile; 

5) Copii certificate pentru conformitate cu originalul ale actelor doveditoare ale identității membrilor asociați; 

6) Declarație pe propria răspundere a persoanei care formulează cererea de înscriere cu privire la datele privind beneficiarul real al asociației. Declarația nu este necesară atunci când membrii fondatori sunt numai persoane fizice.

7) Dovada disponibilității de denumire eliberată de Ministerul Justiției/refuzul motivat al eliberării acesteia. 

8) Dacă este cazul, copia certificată însoțită de traducerea autorizată a actelor doveditoare ale sediului/patrimoniului, precum și a actelor de identitate ale membrilor asociați;

9)Avizul pentru schimbarea destinației imobilelor colective cu regim de locuință și acordul vecinilor, în cazul în care asociația urmează a avea sediul într-un condominiu. Avizul și acordul vecinilor nu sunt necesare dacă persoana împuternicită să depună cererea de înregistrare în Registrul asociațiilor declară pe propria răspundere faptul că asociația nu va desfășura activitate la sediul ales.

10) Cazierele fiscale al membrilor asociați;

11) Taxa judiciară de timbru în cuantum de 100 de lei. 

→ Este necesară și atașarea unui CD/DVD/memory stick ce conține Statutul asociației în format WORD și PDF

Dacă la constituirea asociației participă și o persoană juridică, cu privire la aceasta cererea de înscriere va fi însoțită doar de următoarele documente:

a) extras oficial de la registrul autorității relevante la care este înregistrată, care să ateste forma persoanei juridice și reprezentanții acesteia;

b) în cazul în care statutul asociației este semnat de o altă persoană decât reprezentanții prevăzuți în documentul de la lit. a), hotărârea organelor de conducere ale persoanei juridice fondatoare în sensul înființării asociației și desemnării persoanei pentru a o reprezenta în cadrul asociației;

c) cazier fiscal al persoanei juridice fondatoare, caz în care nu este necesară depunerea unui cazier fiscal și de către persoana fizică reprezentant al persoanei juridice.

Formular de contact
This field is required.

E-mail

contact@denisatudor.ro

Telefon

0746.421.321

Locație

București